Výroční zpráva obsahuje informace o činnosti nemocnice v oblasti léčebně preventivní péče, péče o kvalitu, publikační a přednáškové činnosti. Obsahuje přehled významných událostí roku 2013 a předpokládaný budoucí vývoj společnosti. Nedílnou součástí jsou data ekonomická, personální, kapacitní a výkonnostní.

 

Úvodní slovo předsedy představenstva k Výroční zprávě nemocnice za rok 2013.

 

Vážený akcionáři, dámy a pánové,

 

sešel se rok s rokem, a představenstvo Uherskohradišťské nemocnice Vám opět předkládá hodnocení nejen své práce, vykonávané v působnosti statutárního orgánu, ale hodnocení práce celé společnosti. Rok 2013 nepatřil k těm snadným. Nemocnice čelila celé řadě restrikcí zdravotních pojišťoven a musela předložit řadu důkazů o své ekonomické i personální stabilitě. Musela dokázat, že strategie společnosti, založená na dlouhodobém dobrém vztahu s pacienty a na obezřetném řízení finančních rizik a nákladů, byla nastavena správně.

Přestože v průběhu hodnoceného roku patřila mezi nejčastěji diskutovaná témata nákladová a výnosová stránka rozpočtu, byla z pochopitelných důvodů věnována zvýšená pozornost výstavbě centrálního objektu chirurgických oborů, významnému stavebně technickému projektu, který je největší investiční akcí v historii nemocnice. To ale neovlivnilo uplatňování klíčové zásady, že v popředí zájmu musí být kvalitní péče o pacienta, a že ochraně zájmů pacienta musí být věnována pozornost i nad rámec zákonných požadavků. 

Nelze nezmínit, že společnost zvýšila a zkvalitnila také své aktivity v oblasti propagace a vztahů s veřejností, že se zlepšila vzájemná komunikace a byly prosazovány zásady tolik nezbytné lékařské a ošetřovatelské etiky a morálky. V průběhu hodnoceného roku se nám podařilo prokázat, že i v nesnadné době dokážeme plnit úkoly Zlínského kraje jako jediného akcionáře, že umíme uspokojovat přání pacientů, zvyšovat kvalitu poskytované zdravotní péče a vytvořit kladný hospodářský výsledek. Jedním z důležitých principů, o které jsme se ve své práci opírali, byla odpovědnost, a to nejen odpovědnost vůči akcionáři, pacientům a zaměstnancům, ale také vůči všem uživatelům námi nabízených zdravotnických služeb.

Závěrem chci poděkovat  zaměstnancům lékařských i nelékařských profesí, protože důvěra pacientů byla v jejich rukou a dobré výsledky nemocnice stojí na jejich odbornosti a pracovním nasazení. Poděkovat chci rovněž pacientům, kteří nám dávají svou důvěru, bez níž se žádné zdravotnické zařízení neobejde a také všem, kteří s nemocnicí v hodnoceném období aktivně spolupracovali a podporou zvenčí jí pomáhali úspěšně realizovat její neopomenutelné poslání.

Vyjádřit chci rovněž přesvědčení, že také v následujícím období se budeme moci spolehnout na odbornost zdravotnického personálu, na sílu pracovního kolektivu a na stabilitu nemocnice jako záruky pro ekonomickou prosperitu, obecnou spokojenost, nezbytnou pohodu a pozitivní léčebné a ošetřovatelské výsledky. 

 

MUDr. Petr Sládek

předseda představenstva

 

Uherské Hradiště 20. dubna 2014

Připojené soubory